ФІНАНСОВА АБЕТКА
2
клас ( 1 година тиждень, в І семестрі – 16 годин,
в
ІІ семестрі – 19 годин, всього – 35 годин )
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
Розділ 1. Я і моя сім’я
|
||
1-2
|
Мої
анкетні дані
|
|
3-4
|
Що таке
багатство і як стати багатим
|
|
5-6
|
Коло
витрат моєї сім’ї
|
|
7-8
|
Гроші
звідки вони беруться
|
|
9-10
|
Доходи
моєї сім’ї
|
|
11-12
|
Економія і
збереження як форма заощаджень
|
|
Розділ 2. Я та
інші люди
|
||
13-14
|
Компанія –
колектив однодумців
|
|
15-16
|
Меценатство
і благодійність
|
|
Розділ 3. Я – громадянин. Установи держави
|
||
17-19
|
Національний
банк і банки України
|
|
20-21
|
Податки
їхнє призначення в державі
|
|
Розділ 4. Я – споживач
|
||
22-23
|
Реклама як
засіб для привернення реклами
|
|
24-25
|
Споживач –
«король» ринку
|
|
26-28
|
Товар і
його ціна
|
|
Розділ 5. Я і мої перемоги
|
||
29-30
|
Успішні
люди в Україні і їхнє місце у світовій спільноті
|
|
31-33
|
Фінансова
абетка – перші кроки до пізнання, успіху і добробуту
|
|
34 - 35
|
Я і мої
перші досягнення
|
РОДИННІ
ФІНАНСИ
5
клас ( 1 година тиждень, в І семестрі – 16 годин,
в
ІІ семестрі – 19 годин, всього – 35 годин )
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
проведення
|
|
Розділ І. ФІНАНСИ ЯК ЗАСІБ ЗАДОВОЛЕННЯ ПОТРЕБ РОДИНИ
|
|
1-2
|
Тема 1. Сім’я як суб’єкт домашнього господарювання.
Домашні господарства та їх
види.
Відмінності понять
«домашнього господарства» і «родини».
Вартість домашньої праці. Розподіл обов’язків у родині.
|
|
3-4
|
Тема 2. Потреби та їх види. Економічні потреби та інтереси родини.
Потреби: визначення та види. Які бувають економічні
потреби. Що впливає на виникнення потреб. «Хочу» і «можу». Економічні
інтереси.
Відповідність задоволення
потреб можливостям родини.
|
|
5-7
|
Тема 3. Товари та послуги, що задовольняють потреби.
Товари та послуги особистого та загального
користування.
Задоволення від споживання
товарів і послуг. Фінансові послуги.
|
|
8
|
|
|
|
Розділ ІІ. БЮДЖЕТ РОДИНИ ОСОБИСТИЙ ФІНАНСОВИЙ ПЛАН
|
|
9-10
|
Тема 4. Поняття про родинний бюджет.
Фінансові ресурси родини.
Доходи родини та їх види. Розподіл фінансових засобів. Бюджет: співвідношення
доходів та витрат. Планування сімейного бюджету. Раціональне використання
фінансових ресурсів родини.
|
|
11-14
|
Тема 5. Власний бюджет.
«Кишенькові гроші». Доходи та витрати дітей.
Планування витрат школяра.
Заощадження як спосіб нагромадження необхідної суми грошей. Досягнення
особистих цілей. Як реалізувати особистий фінансовий план.
|
|
15-16
|
Моделююча вправа. «Плануємо видатки на родинне свято».
|
|
|
Розділ ІІІ. СІМЕЙНЕ ГОСПОДАРЮВАННЯ
|
|
17-18
|
Тема 6. Гроші в житті
родини.
Грошові операції домашніх
господарств. Платіжні засоби і форми в
сімейній економіці.
|
|
19-21
|
Тема 7. Запозичення та заощадження родини.
Банк – фінансово-кредитна установа.
Види кредитів, що використовуються родинами.
Способи заощадження грошей родини.
|
|
22-24
|
Тема 8. Сімейне підприємництво.
Види сімейної підприємницької діяльності.
Особливості господарювання та отримання доходів сімей у
міській та сільській місцевості.
|
|
25-26
|
Проект. «Перспективні напрямки сімейного бізнесу».
|
|
|
Розділ IV. РОДИНА – УЧАСНИК СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН
|
|
27-29
|
Тема 9. Податки
– обов’язкові платежі родинного бюджету.
Роль податків у житті родини
та громади. Загальнодержавні і місцеві
податки. Податки, що сплачує родина.
|
|
30-31
|
Тема 10. Фінансова допомога родині від держави та недержавних
організацій.
Взаємодопомога людей. Пенсії,
стипендії та інші форми державної допомоги. Допомога родині з боку благодійних
та громадських організацій. Волонтерство.
|
|
32-33
|
Практична
робота №2. «Сплачуємо податки».
|
|
34-35
|
Підсумковий урок за рік
|
|
ЕКОНОМІКА
І ФІНАНСИ
10
клас ( 1 година тиждень, в І семестрі – 16 годин,
в ІІ семестрі – 19 годин, всього – 35 годин )
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
1
|
Тема: Історія і теорія грошей. Для чого потрібні гроші?
|
|
2-4
|
Тема: Введення до власних фінансів. Надходження. Витрати. Планування значних фінансових
подій
|
|
5
|
Тема: Податки і податкова культура. Що таке податки і для чого вони потрібні?
|
|
6-8
|
Тема: Пластикові картки, банкомати і грошові перекази. Види пластикових карток. Здійснення платежів. Грошові
перекази.
|
|
9-10
|
Тема: Іноземна валюта і валютні операції. Обмін валюти
|
|
11-12
|
Тема: Власна фінансова безпека. Фінансова документація. Обачлива фінансова поведінка
|
|
13-15
|
Тема: Депозити. Банківські депозити. Небанківські депозити. Окремі види
депозитів
|
|
16
|
Практична
робота № 1 «Гроші та валюта» Підсумковий урок з а І семестр
|
|
17-19
|
Тема: Інвестиції. Ринки капіталу. Колективне інвестування. Окремі види
інвестицій
|
|
20
|
Тема: Пенсійні заощадження. Державна та приватна пенсія
|
|
21
|
Тема: Види кредитів. Види кредитів:
споживчі кредити, авто кредити, кредити на житло
|
|
22-23
|
Тема: Види кредиторів. Банки. Небанківські кредитні установи
|
|
24-26
|
Тема: Фінансова складова запозичень. Прямі витрати на запозичення. Відповідні платежі. Реструктуризація кредиту
|
|
27-29
|
Тема: Юридична складова запозичень. Кредитні договори. Відповідальність позичальника. Права
і обов’язки споживача фінансових послуг
|
|
30- 31
|
Тема: Страхування. Страхування відповідальності громадян. Майнове та
особисте страхування громадян
|
|
32 - 33
|
Тема: Власний бюджет та фінансове планування.
Планування
вашого фінансового життя з використанням наявних можливостей
|
|
34-35
|
Складання
проекту своє фірми.
|
|